6090081609 |
Sensibilització als i les adolescents per a identificar les relacions de control abusives |
2016-2017 |
Curs. Secundària en general |
|
|
|
2/6/2017 - 28/6/2017 (30 hores) de 9:30h a 13:30h |
|
Delegació Territorial del Govern de la Generalitat a Lleida |
|
Carrer de Lluís Companys, 1 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Segrià
|
| |
|
|
| |
Accessos |
Plànol
|
Inscripció |
09/01/2017 - 19/01/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aquesta formació és el tret de sortida del projecte interdepartamental de la Generaltit per a la "Sensibilització als i les adolescents per a identificar les relacions de control abusives"
Està pensada especialment per al professorat que acompanyarà l'alumnat en la cerca de la identificació del que són les relacions abusives.
La metodologia de desenvolupament amb els alumnes serà learnig by projects. L'alumnat ha d'acabar identificant quan una relació es abusiva a partir del propi treball.
|
| |
Objectius |
.Identificar comportaments i actituds sexistes.
.Conèixer eines de prevenció pel que fa a assetjament.
.Conèixer els protocols de prevenció i a la vegada de millora de la convivència en el marc escolar.
.Conèixer les eines bàsiques de desenvolupament emocional.
|
| |
Continguts |
Bloc 1.- Identificació de comportaments i actituds sexistes:
• Sexisme i violència de gènere en la joventut.
• Indicadors per a la detecció de relacions abusives i violentes.
• Comportaments sexistes a l'escola i a l'aula, en l'entorn familiar i als mitjans de comunicació. (Llenguatge i imatges).
• Violència de gènere en parelles adolescents, l'stalking (assetjament).
• Anàlisi d'estereotips de gènere en la publicitat, en els videojocs i xarxes socials.
Proposta persones formadores: Policia de la Generalitat-mossos d'esquadra. Cristina Guiu, Montse Escudé, Salva Gallego.
Bloc 2.- Assetjament:
• Element d'assetjament.
• Identificació.
• Eines per treballar a l'aula.
Proposta formadora: Elena Garrido
Bloc 3.- Recursos i actuacions:
• Projecte de Convivència. Protocols de prevenció, detecció i intervenció.
• Estratègies educatives.
• Educació afectiva-sexual.
Proposta de formadores: Mireia Gonzàlez, Lucía Negrero, Carme Castelló.
Proposta formació: Departament d'Ensenyament / Servei Científico tècnic per a la millora de la convivència als centres educatius. UdL.
Bloc 4.- Sensibilització:
• L'adolescència. Què és ésser adolescent.
• Conceptes bàsics: sistema sexe-gènere, construcció de la identitat, estereotips i desigualtats, mites de l'adolescència, etc...
Proposta formadora: Teresa Estany.
Bloc 5.- Prevenció.
• Prevenció a l'escola
• Educació en valors: respecte, cooperació, no discriminació, valoració d'habilitats.
• Educació emocional: autoestima.
Proposta persona formadora: Gemma Filella, i Josep Maria Esquirol.
|
| |
Observacions |
Organitza; Departament de Presidència / Institut Català de les Dones, Departament d'Ensenyament/ CRP Segrià, Departamen del Treball / Afers Socials i Famílies, Universitat de Lleida
|
| |
Avaluació |
- Participació i aprofitament dels diferents aspectes que es tracten.
- Activitats de transferència al cen
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència de les hores presencials, mínim del 80%.
-Avaluació positiva de les tasques de transferència la centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de Secundària.
El professorat dels claustres participants al projecte; C. Episcopal, INS Ronda, INS La Caparrella, INS Escola Treball, Aula Municipal de Teatre.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
divendres |
02/06/2017 |
0930 |
1330 |
Sessió 2 |
divendres |
09/06/2017 |
0930 |
1330 |
Sessió 3 |
divendres |
16/06/2017 |
0930 |
1330 |
Sessió 4 |
divendres |
23/06/2017 |
0930 |
1330 |
Sessió 5 |
dimecres |
28/06/2017 |
0930 |
1330 |
|
| |